Astagfirullah….

1

September 3, 2007 by Nigglywiggly

kalau dah ada ikatan yang sah…bolehla I cakap…ooo..romantiknya..nie..belum kawin..macam mane ni…sape nak jawab tu…tapi memang tak dinafikan dua dua sama padan..si bunga ni pun cantik orangnya..secantik namanya..amacam kimi..komen komen komen

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

terjumpa beberapa rangkap pantun “pantun orang bercouple tak berpedoman” ..tapi ni bukan ditujukan untuk pasangan di ataslah..siapalah tuan empunya pantun ni,bunyinya kelakar, tapi ade betulnya..jadi.. renung renungkanlah

Nak kata dah kahwin,
Rasanya belum lagi,
Bila tanya bila nak kawin?
Entahlah….. x tau lagi….

Perangai mengalahkan org dah kawin
Berkepit kehulu hilir kesana-sini,
Padahal bukan muhrim,
Ikut trend masa kini..

Heran….pegang tangan tak takut dosa ke,
Berpeluk-pelukkan tak tau malu ker,
Tak kasihan mak bapak ker,
Hantar suruh belajar / kejer kau buat leka…

Belajar tinggi sampai gayat,
Tapi tak amal sepanjang hayat,
Islam tu kan penyelamat,
Bila nak amal…. tunggu sampai jadi mayat ?

Sana sini buat wayang,
Orang tengok naik bengang,
Itu belum lagi rumput kat padang,
Kalau hidup sure kena terajang…

Dulu masa single okey jer,
Sekarang dah couple banyak lak dosa,
Bila org tegur buat derk jer,
Apa kulit dah tebal nak masuk neraka?…

Masa buat tak tau malu,
Ikut sangat telunjuk nafsu,
Buat maksiat tak segan silu,
Sekarang lagu mana… susu dah jadi keju..

Suruh sembahyang…nanti..nanti..
Boyfriend tepon terus pergi,
Nak bersyukur atas nikmat allah x reti²,
Boyfriend yg bg sekuntum bunga tulah dipuji²…

Yang si mamat nie pun sama,
Suruh gie masjid nak bawak girlfriend sama,
Mana taknya dah berjanji hidup bersama,
Sampai solat Jumaat pun nak dikerjakan bersama

Kesudahanya hari jumaat,
Org solat jumaat,
Dia bershopping bukan main ligat,
Layan awek sampai penat…

Kalau diri dah gatal sangat,
Kahwin jer cepat lagi selamat,
Ni couple takde matlamat,
Sajer suka² penuhi syarat..

Org couple dier ikut sama,
Tak sedar diri tu papa kedana,
Papa ilmu papa agama,
Macam mana ‘ bercinta cara islam’ itu nak dijana….

Bukan mengata bukan mengumpat,
Siapa suruh buat wayang tak bertempat,
Kalau tak suka diri diumpat,
Jgn buat benda yg tak tepat…

Bonceng sana bonceng sini,
Bontot tertonggek tak malu pulak,
Siap bangga tak terperi,
Dapat peluk pinggang balak..

Balak kat depan mata melilau,
Awek kat belakang bukannya nampak,
Siap mengurat muslimah yg pegi surau,
Silap hari bulan sure kena sepak..

Pegang sana pegang sini,
Tak takut ker susutnilai,
Kahwin belum tentu lagi,
Kalau tak jadi tak ker hilang permata bernilai…

Tulah… tuhan bg akal tak pakai,
Tuhan bg hati tak tahu menilai,
Diri sendiri yg lalai,
Baik buruk pun tak reti nak nilai..

Kalau org cakap marah,
Bila org nasihat melenting,
“Taulah…taulah tak payah susah²,
Tau lak senyap bila dah bunting….

La ni baru nak ingat tuhan,
Itupun nasib baik ingat,
Menangis dah tak leh nak tahan²,
Baru sekarang menyesal bangat….

Nasib baik tuhan tu maha penyayang,
Itupun nasib baik umur masih panjang,
Ada peluang nak mengucap panjang,
Mintak ampun, panjat doa memanjang…

Perkara lepas jgn dikenang,
Pintu taubat terbuka luas,
Hidup bkn utk bersenang-senang,
Meraih & mencari redha Allah yg maha luas…

Advertisements

One thought on “Astagfirullah….

  1. wdddgyxrkxf says:

    SPpHC1 uhtewqoqjoff, [url=http://eglqzzvbdavy.com/]eglqzzvbdavy[/url], [link=http://wbvtrzvtrnbl.com/]wbvtrzvtrnbl[/link], http://fihethokoknh.com/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: